Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10362/20106
Title: A difícil tarefa de comunicar problemas filosóficos
Author: Cardoso, Vasco Maria Palma Coelho Cordovil
Advisor: Bernardo, Luís Manuel Aires Ventura
Keywords: Estágio
Filosofia
Ensino
Teaching
Philosophy
Internship
Defense Date: 25-Nov-2016
Abstract: Esta dissertação é um relatório em duplo sentido: por um lado, relata a Prática de Ensino Supervisionada (P.E.S) que foi realizada no ano letivo de 2015/2016 na Escola Secundária de Miraflores e, por outro, relata os estudos acerca da especificidade do ensino da filosofia que foram feitos no contexto desse Estágio e da inquietação do início da vida de um professor de filosofia. Com este trabalho pretende-se, ainda, mostrar como um conjunto de reflexões acerca da possibilidade de ensinar e comunicar filosofia e os seus problemas – que resultam da leitura e estudo de textos desde Aristóteles até Kierkegaard – se manifestaram na prática do ensino.
This dissertation is a report in a double sense: firstly, reports on the Prática de Ensino Supervisionada (P.E.S.) that occurred during the school year of 2015/2016 in Escola Secundária de Miraflores and, secondly, reports on the studies about the philosophy’s teaching specificity that were made in the context of that internship and of the inquietude that comes along with the beginning of a philosophy teacher’s life. With this work one wishes to present how a set of reflections on the possibility of teaching and communicating philosophy and its problems – that resulted from readings and text study of authors from Aristotle to Kierkegaard – manifested itself in the praxis of teaching.
URI: http://hdl.handle.net/10362/20106
Designation: Ensino de Filosofia no Ensino Secundário
Appears in Collections:FCSH: DF - Dissertações de Mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
final_1.pdf53,6 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote 

Items in Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.