Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10362/20106| Title: | A difícil tarefa de comunicar problemas filosóficos |
| Author: | Cardoso, Vasco Maria Palma Coelho Cordovil |
| Advisor: | Bernardo, Luís Manuel Aires Ventura |
| Keywords: | Estágio Filosofia Ensino Teaching Philosophy Internship |
| Defense Date: | 25-Nov-2016 |
| Abstract: | Esta dissertação é um relatório em duplo sentido: por um lado, relata a Prática de
Ensino Supervisionada (P.E.S) que foi realizada no ano letivo de 2015/2016 na Escola
Secundária de Miraflores e, por outro, relata os estudos acerca da especificidade do ensino
da filosofia que foram feitos no contexto desse Estágio e da inquietação do início da vida
de um professor de filosofia. Com este trabalho pretende-se, ainda, mostrar como um
conjunto de reflexões acerca da possibilidade de ensinar e comunicar filosofia e os seus
problemas – que resultam da leitura e estudo de textos desde Aristóteles até Kierkegaard
– se manifestaram na prática do ensino. This dissertation is a report in a double sense: firstly, reports on the Prática de Ensino Supervisionada (P.E.S.) that occurred during the school year of 2015/2016 in Escola Secundária de Miraflores and, secondly, reports on the studies about the philosophy’s teaching specificity that were made in the context of that internship and of the inquietude that comes along with the beginning of a philosophy teacher’s life. With this work one wishes to present how a set of reflections on the possibility of teaching and communicating philosophy and its problems – that resulted from readings and text study of authors from Aristotle to Kierkegaard – manifested itself in the praxis of teaching. |
| URI: | http://hdl.handle.net/10362/20106 |
| Designation: | Ensino de Filosofia no Ensino Secundário |
| Appears in Collections: | FCSH: DF - Dissertações de Mestrado |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| final_1.pdf | 53,6 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.











