Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/10362/119874
Título: Il re si diverte e muore
Autor: Monteiro, Paulo Filipe
Palavras-chave: opera Verdi Vitor Hugo Ionesco
Data: 2013
Resumo: This essay first discusses Victor Hugo’s defence of grotesque, his defence of Shakespeare, his achievements in Le roi s’amuse, and also the limitations due to his prophetic style. Piave and Verdi go further in Il Rigoletto, especially in the dramatic polyphony of opposite voices and points of view. Finally, we follow the creation of new kings, from Jarry’s Ubu to Ionesco’s Le roi se meurt: the absurd dimension which the romanticists had felt but had refused to surrender to is in the absurd and in most post-dramatic theatre a double impossibility of giving sense to the world and language to tragedy.
Descrição: UID/CCI/04667/2016
Peer review: yes
URI: http://hdl.handle.net/10362/119874
DOI: https://doi.org/10.13130/2039-9251/3252
ISSN: 2039-9251
Aparece nas colecções:FCSH: ICNOVA - Artigos em revista internacional com arbitragem científica

Ficheiros deste registo:
Ficheiro Descrição TamanhoFormato 
3252_11928_2_PB.pdf428,87 kBAdobe PDFVer/Abrir


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote 

Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.