Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10362/140691
Title: | Relatório de estágio curricular na administração dos Portos de Sines e Algarve |
Other Titles: | case study - janela única portuária nos portos de Cabo Verde |
Author: | Tavares, Anícia Almeida Varela |
Advisor: | Faria, Duarte Lynce de Piteira, Manuel José Dias, José Manuel |
Keywords: | Janela única portuária Janela única logística Single Windows Port Single window Logistic single window efficiency |
Defense Date: | 9-Dec-2021 |
Abstract: | The worldwide development of information technology has forced the ports to
adopt systems that allow them to be more competitive in time and cost, Cape Verdean
ports have joined the trends and adopted a new port information management system. In
view of this fact the report intends to analyze the Port Single Window and Logistic Single
Windows in the short term and long-term efficiency aspect of a Cape Verdean Ports.
Approaching in this way, the development of the Port Single Window over the time by
the port administrations and the phases of preparation of the Logistics Single Window,
but also for the various factors that contributed to this development. To this end, it focuses
more heavily on a Portuguese case – Sines Port and Cape Verde Ports in the Praia Port
and Porto Grande cases, where it is already under the Port Single Window. O desenvolvimento mundial das tecnologias de informação obrigou os portos a adotarem sistemas que lhe permitem ser mais competitivos no tempo e custo, os portos cabo-verdianos aderiram às tendências e adotaram um novo sistema de gestão de informação portuária. Face a este facto o presente relatório de estágio pretende analisar a Janela Única Portuária e Janela Única Logística na vertente da Eficiência a curto versus longo Prazo nos Portos Cabo-verdianos. Abordando assim, o desenvolvimento da Janela Única Portuária ao longo do tempo pelas administrações portuárias e as fases de elaboração da Janela Única Logística, mas também pelos vários fatores que contribuíram para tal desenvolve-se. Para tal, observa com maior ênfase um caso português - Porto de Sines e os Portos de Cabo Verde no caso Porto da Praia e o Porto Grande, em que já se encontra sob a Janela Única Portuária. |
URI: | http://hdl.handle.net/10362/140691 |
Designation: | Mestrado em Direito e Economia do Mar |
Appears in Collections: | FD - Dissertações de Mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Tavares_2021.pdf | 4,64 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.