Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/10362/13265
Título: Young audiences and fans of celebrities in Portugal
Autor: Jorge, Ana
Palavras-chave: Fans
Celebrities
Young people
Audiences
Data: 2011
Editora: Universidade Católica Portuguesa, Faculdade de Ciências Humanas, Centro de Estudos de Comunicação e Cultura (CECC)
Citação: Jorge, Ana. 2011. "Young audiences and fans of celebrities in Portugal", Comunicação & Cultura, 12: 47 - 60.
Resumo: While young people are not the exclusive audience of celebrity culture, they certainly take up a special place within this commercial media culture and are often evoked as a justification for media producers pursuing more commercial strategies, some of which involve the use of celebrity material. However, that is precisely what often drives young people away from the media (Buckingham 2000). We propose to analyse the relationship between young people and celebrity culture in Portugal to throw into the spotlight the interaction between global and local cultures while simultaneously, through reaching out beyond the most visible fans, we seek to assess the complex, ambiguous and varying attitudes young audiences display towards celebrity.
Peer review: yes
URI: http://hdl.handle.net/10362/13265
ISSN: 1646-4877
Versão do Editor: http://comunicacaoecultura.com.pt/
Aparece nas colecções:FCSH: CIC.Digital - Artigos em revista nacional com arbitragem científica

Ficheiros deste registo:
Ficheiro Descrição TamanhoFormato 
JorgeComunicação&Cultura2011.pdf204,18 kBAdobe PDFVer/Abrir


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote 

Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.