Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/10362/155572
Título: ONLINE INTERACTIVE TOOL FOR LEARNING LOGIC
Autor: Amaral, Bernardo Maia
Orientador: Gonçalves, Ricardo
Seco, João
Palavras-chave: Classical Propositional Logic
Massive Open Online Courses
Learning Management Systems
Online Learning
Learning Tools Interoperability
Data de Defesa: Mai-2023
Resumo: This dissertation presents the design and implementation of an online platform for solving logic exercises, aimed at complementing theoretical classes for students of logicrelated courses at the University of Nova Lisbon. The platform is integrated with a Learning Management System (LMS) using the LTI protocol, allowing instructors to grade students’ work. We provide an overview of related literature and detailed explanations of each component of the platform, including the design of logic exercises and their integration with the LMS. Additionally, we discuss the challenges and difficulties faced during the development process. The main contributions of this work are the platform itself, a guide on integrating an external tool with LTI, and the implementation of the tool with the LTI learning platform. Our results and evaluations show that the platform is effective for enhancing online learning experiences and improving assessment methods. In conclusion, this dissertation provides a valuable resource for educational institutions seeking to improve their online learning offerings and assessment practices.
Esta dissertação apresenta o design e a implementação de uma plataforma online para resolver exercícios de lógica, com o objetivo de complementar as aulas teóricas para estudantes de cursos relacionados à lógica na Universidade de Nova Lisboa. A plataforma está integrada a um Sistema de Gestão de Aprendizagem (SGA) usando o protocolo LTI, permitindo que os instrutores avaliem o trabalho de seus alunos. Oferecemos uma visão geral da literatura relacionada e explicações detalhadas de cada componente da plataforma, incluindo o design dos exercícios de lógica e sua integração com o SGA. Além disso, discutimos os desafios e dificuldades enfrentados durante o processo de desenvolvimento. As principais contribuições deste trabalho são a própria plataforma, um guia sobre a integração de uma ferramenta externa com o LTI e a implementação da ferramenta na plataforma de aprendizagem LTI. Em conclusão, esta dissertação fornece um recurso valioso para as instituições educacionais que buscam melhorar suas ofertas de aprendizagem online e práticas de avaliação.
URI: http://hdl.handle.net/10362/155572
Designação: MASTER IN COMPUTER SCIENCE
Aparece nas colecções:FCT: DI - Dissertações de Mestrado

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